Mobiel internet van Vodafone "Get Profile Failed" connectie foutmelding
U heeft mobiel internet van Vodafone en als u probeert connectie te maken met het internet krijgt u de foutmelding get profile failed.
Volgens Vodafone moet u dan eerst de laatste versie van Vodafone Mobile Connect downloaden. Ik kan u vertellen dat dit helemaal niet hoeft en niet zal helpen. In mijn geval bleef ik de foutmelding houden nadat ik de laatste versie had gedownload.
De oorzaak van het probleem is dat een aantal telefoon services uitgezet zijn. Deze services moet u aanzetten en dan kunt u weer mobiel internetten.
Voer de volgende stappen uit voor de Nederlandstalige Windows:
- 1. Klik op Start
- 2. klik met u rechtermuisknop op Deze computer
- 3. kies uit het snelmenu voor Beheren
- 4. in het scherm Coimputer beheer dubbelklikt u op Services en toepassingen
- 5. vervolgens nog een keer dubbelklikken op Services
- 6. rechtermuisklik op Telephony en klik op Eigenschappen
- 7. Op de Algemene tab, klik op Handmatig te vinden naast Opstarttype
- 8. Klik vervolgens op de Starten knop onder Starten van service
- 9. Klik vervolgens op de OK knop
- 10. herhaal de stapen 6 tot en met 9 voor Remote Access Connection Manager Service en Remote Access Auto Connection Manager Service
Voer de volgende stappen uit voor de Engelstalige Windows:
- 1. Klik op Start
- 2. klik met u rechtermuisknop op My Computer
- 3. kies voor Manage
- 4. dubbelklik op Services and Applications
- 5. en dan nog een keer dubbelklikken op Services
- 6. rechtermuisklik op Telephony en klik op Properties
- 7. Op de General tab , klik op Manual te vinden naast Startup type
- 8. Klik vervolgens op de Start knop onder Service status
- 9. Klik vervolgens op de OK knop
- 10. herhaal de stapen 6 tot en met 9 voor Remote Access Connection Manager Service en Remote Access Auto Connection Manager Service